Τρίτη 9 Δεκεμβρίου 2014

ΑΝ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΟΣΚΑΡΑΒΑΙΟΣ ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΗΡΧΕ ΠΟΡΣΕ ΦΟΤΟ


 



       Η ιστορία του πρώτου μοντέλου της εταιρίας έχει τις ρίζες της λίγο πριν τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, όταν η ναζιστική κυβέρνηση του Χίτλερ ζήτησε από τον ιδρυτή της, να κατασκευάσει ένα μοντέλο για τον λαό, δηλαδή ένα Φολκσβάγκεν (στα γερμανικά). Το... 

αυτοκίνητο που έφτιαξε ο Φερδινάνδος Πόρσε, ήταν ο γνωστός μέχρι σήμερα σκαραβαίος.



Κατά τη διάρκεια του πολέμου, η εταιρία του Πόρσε κατασκεύαζε πυρομαχικά και τανκς και επισκεύαζε τους στρατιωτικούς σκαραβαίους. Την περίοδο εκείνη, η εταιρία βραβεύτηκε με το Ανώτατο Βραβείο Επιστημών από τον ίδιο τον Χίτλερ, για τα στρατιωτικά οχήματα που κατασκεύασε. Ο Φερδινάνδος κατηγορήθηκε, ότι είχε πιο στενές ιδεολογικές σχέσεις με τον δικτάτορα, αλλά αυτό δεν αποδείχτηκε ποτέ. Η πραγματική τους σχέση φαίνεται, πως ήταν καθαρά επαγγελματική. Λέγεται, μάλιστα, ότι ο κύριος Πόρσε βοήθησε αρκετούς Εβραίους εργαζόμενους στην εταιρία του, να φύγουν από τη χώρα. Μετά τον πόλεμο, η τύχη της Πόρσε και του ίδιου του Φερδινάνδου δεν ήταν καλή, αφού ο δαιμόνιος σχεδιαστής συνελήφθη και αιχμαλωτίστηκε από τους Γάλλους και έμεινε στη φυλακή είκοσι μήνες.

Ο Φερδινάνδος Πόρσε


Κατά τη διάρκεια της απουσίας του Πόρσε, ο γιος του, Φέρι, κατασκεύασε το πρώτο μοντέλο με το όνομα Πόρσε, το 356, που έμοιαζε στην εμφάνιση με τον σκαραβαίο. Αρχικός του στόχος δεν ήταν η κατασκευή ενός νέου μοντέλου για την εταιρία, αλλά για τον εαυτό του, μιας και κανένα από τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούσαν στην αγορά, δεν τον ικανοποιούσε.



Η Πόρσε 356 κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στον δρόμο το 1948 και ήταν ένα γρήγορο για την εποχή αυτοκίνητο, αλλά φτωχό σε εξοπλισμό. Ο απόηχος του πολέμου, βρήκε τις εταιρίες κατεστραμμένες και οι δυνατότητες ήταν περιορισμένες. Γι’ αυτό, για την ολοκλήρωση του 356 χρησιμοποιήθηκαν αρκετά ανταλλακτικά από τον σκαραβαίο. Παρά τις αρχικές ελλείψεις, η Πόρσε 356 είχε επιτυχία και έφερε αρκετά έσοδα στον νεαρό Πόρσε, που μπόρεσε με τα λεφτά που κέρδισε, να πληρώσει για την αποφυλάκιση του πατέρα του.



Οι δυο τους βελτίωσαν το αρχικό μοντέλο και κατάφεραν να στείλουν την 365 σε αγώνες ράλι με αξιώσεις. Δύο χρόνια μετά, ο Φερδινάνδος έπαθε καρδιακή προσβολή και πέθανε. Η φήμη του όμως είχε διαδοθεί και το 1950 η εταιρία μεταφέρθηκε στη Στουτγάρδη, όπου ξεκίνησε τη μαζική παραγωγή. Το 1955, ο σταρ του κινηματογράφου Τζέιμς Ντιν, σκοτώθηκε σε ηλικία 24 ετών, σε τροχαίο ατύχημα, οδηγώντας μια Πόρσε 365.



Το επόμενο μοντέλο της εταιρίας, που γνώρισε μεγάλη επιτυχία, ήταν η Πόρσε 911, που παρουσιάστηκε στο κοινό το 1963, κερδίζοντας διθυραμβικά σχόλια. Η 911 είναι το διασημότερο και πιο ισχυρό μοντέλο που έφτιαξε ποτέ η εταιρία και παράγεται μέχρι σήμερα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου