Σάββατο 23 Μαρτίου 2013

Βρεγμένο ή στεγνό ο Φέτελ είναι εδώ... GP Μαλαισίας: Ο Φέτελ στην pole

Υπό βροχή και χρησιμοποιώντας τα ενδιάμεσα ελαστικά ο Γερμανός πρωταθλητής πήρε για 2η συνεχή φορά την pole φέτος και 38η στην καριέρα του συνολικά.


Οι κατατακτήριες δοκιμές σήμερα στην πίστα της Σεπάνγκ στη Μαλαισία έκρυβαν αρκετό δράμα. Το Q1 ήταν εντελώς στεγνό αλλά με την απειλή της τροπικής καταιγίδας να είναι έντονα ορατή. Ο ρυθμός των μονοθεσίων με κινητήρα Mercedes έδειχνε ταχύτερος απ’ των υπολοίπων και εντυπωσιακός με βάση τα μέχρι τώρα δεδομένα. Ειδικά στα χέρια του Άντριαν Σούτιλ η Force India φιγουράριζε στην κορυφή των χρόνων μια έκπληξη που μέχρι ένα βαθμό μπορεί ν' αποδοθεί στο ότι οι κορυφαίοι πιλότοι πίεζαν τα ελαστικά όχι στο όριο αλλά όσο χρειάζονταν για έναν καλό χρόνο. 

Αρκετοί πιλότοι όπως οι Φέτελ και Γουέμπερ άργησαν να βγουν στην πίστα και τελικά χρησιμοποίησαν κατευθείαν την μέση γόμα της Pirelli την πιο μαλακή εκ των δυο διαθέσιμων γομών. Η σκληρή γόμα δείχνει ότι θα χρησιμοποιηθεί αύριο κατά κόρον κατά τη διάρκεια του αγώνα εφόσον το οδόστρωμα είναι στεγνό καθότι η μέση πέφτει σε απόδοση πολύ γρήγορα. 

Εκτός Q1 βρέθηκαν οι τέσσερις οδηγοί των δυο μικρών ομάδων Marussia, Caterham και οι Βερν με την Toro Rosso και Μπότας με τη Williams. 

Στο Q2 η βροχή άρχισε να πέφτει μετά το μέσον της διαδικασίας του 15λεπτου και άλλαξε τα δεδομένα.Πιάστηκαν εξ απίνης πιλότοι όπως ο Πωλ ντι Ρέστα με την Force India που βρέθηκε στο φινάλε να προσπαθεί υπό βροχή να βελτιώσει το χρόνο του ώστε να μπει στη δεκάδα. Πράγμα που φυσικά ήταν αδύνατον. Στην ίδια δυσχερή θέση βρέθηκε και ο Ρομέν Γκροζάν με τη Lotus. Στη 10αδα συνέχισαν οι δυο McLaren, οι δυο Mercedes, οι δυο Ferrari οι δυο Red Bull η Force India του Σούτιλ και η Lotus του Ράικονεν. 



Στο Q3 το βρεγμένο οδόστρωμα επέβαλλε τη χρήση ενδιάμεσων ελαστικών
 που φόρεσαν όλα τα μονοθέσια. Τελικά το κλειδί για την επίτευξη καλύτερου χρόνου ήταν η αλλαγή ενδιάμεσων ελαστικών και η χρήση δεύτερου σετ στο φινάλε της διαδικασίας. Όσοι χρησιμοποίησαν δεύτερο σετ στο φινάλε βρέθηκαν να σημειώνουν με μεγάλη διαφορά τους ταχύτερους χρόνους. Αυτό γιατί το οδόστρωμα ήταν αλλού στεγνό αλλού βρεγμένο με αποτέλεσμα τα λάστιχα να φθείρονται πολύ γρήγορα. Όσοι προσπάθησαν να πετύχουν γρήγορο γύρο με το ίδιο σετ βρέθηκαν πολύ πίσω. Έτσι εξηγείται και τη διαφορά του poleman Σεμπάστιαν Φέτελ από τις Ferrari που επίσης άλλαξαν λάστιχα αλλά και συνολικά των τριών πρώτων από τους υπόλοιπους στη δεκάδα. 

Μετά τη λήξη των δοκιμών οι αγωνοδίκες απεφάνθησαν μελετώντας τα αντίστοιχα replay πως ο Ράικονεν έκλεισε το Ρόσμπεργκ και του επέβαλλαν ποινή 3 θέσεων στην εκκίνηση. Έτσι ο Φινλανδός νικητής στην πρεμιέρα του πρωταθλήματος θα εκκινήσει αύριο από την 10η θέση παρότι κατετάγη 7ος. 

Μιλώντας μετά το τέλος των δοκιμών ο poleman Σεμπάστιαν Φέτελ που πρόπερσι εκκινώντας από την ίδια θέση πήρε τη μια από τις δυο νίκες του στη Σεπάνγκ (σ.σ: η άλλη ήταν το 2010) τόνισε μεταξύ άλλων: «Δεν ξέρω αν ήταν στεγνό πόσο γρήγορα θα μπορούσα να πάω. Ο χρόνος του Ρόσμπεργκ ήταν καλός δεν ξέρω αν εμείς έχουμε τόσο δυνατό μονοθέσιο. Δεν πήγαμε 100% στο Q2 οπότε δεν μπορώ να εκτιμήσω μέχρι που θα φτάναμε. Στόχος μας ήταν να προφυλάξουμε τα ελαστικά για αύριο έτσι πίεζα όσο χρειάζονταν». Ο χρόνος του Ρόσμπεργκ στο Q2 ήταν 1:36.190 ενώ ο Φέτελ στο FP3 το πρωί. όπου ήταν ο ταχύτερος όλων είχε σημειώσει 1:36.435.

Από την πλευρά του ο Φελίπε Μάσα που για 4ο συνεχή αγώνα είναι ταχύτερος του Αλόνσο 
στις κατατακτήριες δοκιμές δήλωσε: «Μου αρέσει πολύ το φετινό μονοθέσιο. Ταιριάζει με το οδηγικό μου στυλ. Όταν νιώθεις άνετα μπορείς να πιέσεις το μονοθέσιο και να πετύχεις το μέγιστο. Ξέρω πόσο γρήγορα μπορώ να πάω. Το έχω δείξει πολλές φορές στο παρελθόν. Πιστεύω στον εαυτό μου. Εγώ και η ομάδα βαδίζουμε τώρα στη σωστή κατεύθυνση».

Ο Αλόνσο που τερμάτισε 2ος στην Αυστραλία και εκκινεί 3ος
αύριο στη Μαλαισία στάθηκε στη δυναμική της F138: «Το μονοθέσιο μας συμπεριφέρεται καλά σ’ όλες τις συνθήκες. Δε με φοβίζει ότι κι αν κάνει ο καιρός αύριο. Ότι και να γίνει θα το αντιμετωπίσουμε και θα είμαστε ανταγωνιστικοί».

Όσον αφορά στον ανταγωνισμό που αντιμετωπίζει από το Μάσα ο Αλόνσο τόνισε: 
«Είναι τα καλύτερα δυνατά νέα για την ομάδα. Χρειαζόμαστε τον ανταγωνισμό μεταξύ των δυο οδηγών ώστε να μπορούμε να αντιπαραβάλλουμε τα δεδομένα. Δεν είναι η πρώτη φορά που είναι τόσο έντονος ο ανταγωνισμός. Απλά στο παρελθόν ο Φελίπε υπήρξε άτυχος με μηχανικά προβλήματα, συγκρούσεις και άλλα». 



Ο αγώνας θα διεξαχθεί αύριο στις 10:00 ώρα Ελλάδος και θα μεταδοθεί από την ΕΤ1 και την ΕΡΤ HD στις 15:00. Νωρίτερα στις 14:00 μπορείτε να παρακολουθήσετε τις κατατακτήριες δοκιμές.  

Συνολικά οι σημερινοί χρόνοι ήταν:

Θέση Πιλότος               Ομάδα                Χρόνος      Διαφορά  
 1.  Sebastian Vettel      Red Bull-Renault     1m49.674s          
 2.  Felipe Massa          Ferrari              1m50.587s  + 0.913s
 3.  Fernando Alonso       Ferrari              1m50.727s  + 1.053s
 4.  Lewis Hamilton        Mercedes             1m51.699s  + 2.025s
 5.  Mark Webber           Red Bull-Renault     1m52.244s  + 2.570s
 6.  Nico Rosberg          Mercedes             1m52.519s  + 2.845s
 7.  Kimi Raikkonen        Lotus-Renault        1m52.970s  + 3.296s
 8.  Jenson Button         McLaren-Mercedes     1m53.175s  + 3.501s
 9.  Adrian Sutil          Force India-Mercedes 1m53.439s  + 3.765s
10.  Sergio Perez          McLaren-Mercedes     1m54.136s  + 4.462s 
Χρόνος εισόδου στο Q3:1m37.342s                    Διαφορά από 1ο Q2
11.  Romain Grosjean       Lotus-Renault        1m37.636s  + 1.446s
12.  Nico Hulkenberg       Sauber-Ferrari       1m38.125s  + 1.935s
13.  Daniel Ricciardo      Toro Rosso-Ferrari   1m38.822s  + 2.632s
14.  Esteban Gutierrez     Sauber-Ferrari       1m39.221s  + 3.031s
15.  Paul di Resta         Force India-Mercedes 1m44.509s  + 8.319s
16.  Pastor Maldonado      Williams-Renault     no time
Χρόνος εισόδου στο Q2:1m37.931s                    Διαφορά από 1ο Q1
17.  Jean-Eric Vergne      Toro Rosso-Ferrari   1m38.157s  + 1.348s
18.  Valtteri Bottas       Williams-Renault     1m38.207s  + 1.398s
19.  Jules Bianchi         Marussia-Cosworth    1m38.434s  + 1.625s
20.  Charles Pic           Caterham-Renault     1m39.314s  + 2.505s
21.  Max Chilton           Marussia-Cosworth    1m39.672s  + 2.863s
22.  Giedo van der Garde   Caterham-Renault     1m39.932s  + 3.123s

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου