Τρίτη 28 Μαΐου 2013

Η Ελλάδα «αδύναμος» τουριστικός προορισμός, σύμφωνα με έρευνα γερμανικού ινστιτούτου

Η Ελλάδα «αδύναμος» τουριστικός προορισμός, σύμφωνα με έρευνα γερμανικού ινστιτούτου

Οι γερμανοί τουρίστες θεωρούν την Ελλάδα «αδύναμο» προορισμό, αλλά τον επισκέπτονται λόγω των προσφορών της τελευταίας στιγμής!

Η Ελλάδα οφείλει να επενδύσει στο προϊόν του πολιτισμού, που είναι μοναδικό και δεν μπορεί να το ανταγωνιστεί εύκολα κάποια άλλη χώρα, εάν θέλει να αυξήσει τις τουριστικές ροές από τη Γερμανία, καθώς και από άλλες αγορές του εξωτερικού.

Τα συμπεράσματα αυτά προέκυψαν από έρευνα που έκανε το γερμανικό Ινστιτούτο Διοίκησης Επιχειρήσεων και Τουρισμού της Ανώτατης Σχολής Εφαρμοσμένων Επιστημών WestkUste, η οποία παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση στο Μουσείο της Ακρόπολης.

Η έρευνα ολοκληρώθηκε τον περασμένο Οκτώβριο (σε δείγμα 1.000 ατόμων) και βάση των αποτελεσμάτων της, οι δέκα πρώτες λέξεις που έρχονται στο μυαλό των Γερμανών για την Ελλάδα έχουν θετική χροιά, γεγονός που δείχνει ότι έχει αποδυναμωθεί η εικόνα της ελληνικής κρίσης στην αντίληψή τους.

Ωστόσο, αναφερόμενος στους τομείς που η Ελλάδα θα πρέπει να επενδύσει αν θέλει να αυξήσει τα μερίδιά της στη διεθνή τουριστική αγορά, ο υπεύθυνος για την έρευνα καθηγητής του Ινστιτούτου κ.Μπέρντ Αισενστάιν υπογράμμισε ότι «βαρύτητα θα πρέπει να δοθεί ασφαλώς στον πολιτισμό, στον θαλάσσιο τουρισμό, στη γαστρονομία και στις ειδικές μορφές τουρισμού».

Παράλληλα, ο κ. Αισενστάιν επεσήμανε πως «η επιχειρηματικότητα με επαγγελματισμό, ο σωστός προσανατολισμός στη ζήτηση του προϊόντος, ο σχηματισμός σωστού προφίλ πέρα από τα τετριμμένα, το ολοκληρωμένο σχέδιο διαδικασιών και η ικανότητα συνεργασιών», αποτελούν πέντε στρατηγικούς παράγοντες που μπορούν να αποφέρουν τα προσδοκώμενα στον ελληνικό τουρισμό.

Ειδικότερα, από τα ευρήματα της έρευνας που διεξήχθη στη Γερμανία, ξεχωρίζει το γεγονός ότι η Ελλάδα είναι στην τελευταία θέση επιλογής όσων κλήθηκαν να απαντήσουν σε ποιά χώρα θα πήγαιναν με πληρωμένα τα έξοδα για πέντε μέρες, καθώς η χώρα μας συγκέντρωσε μόλις το 1,3% των προτιμήσεων.

Στις πρώτες πέντε θέσεις βρέθηκαν οι ΗΠΑ, η Ισπανία, η Αυστρία, η Ιταλία και η Γαλλία (η Ελλάδα βρέθηκε στο τέλος των προτιμήσεων μαζί με την Αίγυπτο). Για το 2013 μόνο το 0,8% των ερωτηθέντων απάντησε ότι θέλει να επισκεφτεί την Ελλάδα.

Μπορεί η έρευνα να διεξήχθη στα τέλη του 2012, ωστόσο φαίνεται ότι η οικονομική κρίση δεν αποτελεί εμπόδιο στην έλευση των Γερμανών στην Ελλάδα, καθώς σε ερώτηση τι σκέφτονται για την Ελλάδα ως τουριστικό προορισμό, η οικονομική κρίση είναι στην ενδέκατη και τελευταία θέση. Η Ακρόπολη, ο ήλιος, η θάλασσα, ο πολιτισμός, το φαγητό κ.λ.π προηγούνται των απαντήσεων.

Στα θετικά σημεία της έρευνας, γεγονός που συνδέεται με την αναγνωρισιμότητα της Ελλάδας, καταγράφεται η απάντηση των Γερμανών που σε ποσοστό 90% σκέφτονται την Ελλάδα για διακοπές, ενώ το 57% χαρακτηρίζει συμπαθητικό το ελληνικό τουριστικό προϊόν.

Ωστόσο, όπως τόνισε ο καθηγητής Αισενστάιν αυτό το ποσοστό δεν «μεταφράζεται» σε αφίξεις γιατί θεωρεί, ότι η Ελλάδα δεν έχει ισχυρό «brand name».

Ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΞΕΕ) Γιώργος Τσακίρης, αναφέρθηκε στη σημασία της γερμανικής αγοράς για τον ελληνικό τουρισμό, επισημαίνοντας πως «είναι εξαιρετικά σημαντικό και χρήσιμο για τις μελλοντικές προσεγγίσεις μας, να γνωρίζουμε τις απόψεις των επισκεπτών μας που προέρχονται από μια μεγάλη και καθοριστικής σημασίας αγορά όπως η γερμανική».

Από την πλευρά της η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη, ανέφερε ότι θα αναμένει ολόκληρο το πόρισμα της έρευνας για περαιτέρω αξιολόγηση-αξιοποίηση και πρόσθεσε ότι « η Ελλάδα εργάζεται προς την κατεύθυνση της αξιοποίησης όλων των μορφών τουρισμού που θα προσδώσουν προστιθέμενη αξία στο υπάρχον μοντέλο».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου